Minden egy telefonhívással kezdődött 2021 májusában. Fekete Kálmán hívta főszerkesztőnket, hogy lenne itt egy könyv, kellene beszélni róla…

Ez a könyv a Ferjáncz-Csapat könyv ötlete volt, mely Gál András (a legendás Gál „Baba” fia) fejéből pattant ki, mondván Attiláról már számtalan könyv született, de nem kevésbé híres szervizcsapatáról még nem írt senki. Kálmán már szakított az Alexandrával, és nem volt kiadója, aki megjelentetné a könyvet. Rábólintottunk, hogy csináljuk, megkezdődött a közös munka. Nem indult, és nem is ment zökkenőmentesen, mert a szerkesztésben részt vevő három embernek eléggé más elképzelései voltak a könyvről. Nehezen, sok vitával övezve született meg a végső verzió, de a végeredményre mindenki büszke volt. Nagyon jól sikerült! 2021 őszén szép számú közönség előtt tartottunk egy könyvbemutatót.


A könyv sikerén felbuzdulva döntöttük el, hogy folytatjuk az Autóversenyzők mesélték… sorozatot. 2022 év elején összeültünk, hogy megbeszéljük kivel folytassuk. Több név került a kalapba, majd egy szép napon az alábbi képet kaptuk Kálmántól! Wow, Bútor Robiról fogunk könyvet kiadni. Annyira megörültünk ennek a hírnek, hogy azon nyomban hírül adtuk nektek. Ez februárban volt, ekkor kezdődtek az interjúk. Ami „kicsit” korainak bizonyult, hiszen egy könyv megírása, megszerkesztése, nyomtatása akár hat hónapig is eltart. Plusz a Robi akkor indult a Horvát WRC-n, és kérte, hogy az a riport még kerüljön bele. Már tűkön ültetek, mire július elején megjelent a könyv. Nem hagyományos bemutató volt, hiszen a Veszprém Rallye szervizparkjában gyűltünk össze, ahol Robi dedikálta mindenkinek a könyvet.



A Bútor Robi könyv nagy sikere után nem akartuk lejjebb adni, azon agyaltunk Kálmánnal, hogyan tudnánk ezt überelni. Jópár nevet dobtunk be, és vetettünk el. Hankó László vetette fel a Kálmánnak, mi lenne, ha folytatnánk a Ladás sorozatot. Pesszimisták voltunk, azt gondoltuk, hogy az első két kötet lefedte a Ladás társadalmat, volt benne VFTS, motorépítők, tuningmesterek, és hogy nem tudunk újat mutatni. De ne szaladjunk ennyire előre! Kálmán nekiállt összeszedni a szereplőket hozzá, csendben dolgozott rajta kb 5-6 hónapot. Amikor előállt az első hírekkel, dobtunk egy hátast tőle. Több mint 50 név, köztük, autóépítők, innovatív motorfejlesztők, öreg rókák, fiatal tehetségek, és a Lada versenyautó számos fajtája volt a repertoáron. Zseniálisan összerakott anyag volt!! Aggasztott, hogy talán túl sok is. Megszerkesztettük a könyvet, 360 oldal!! Vakartuk is a fejünket, hogy ez talán túl sok lesz, drága is lesz ki fogja megvenni. Félve is tettük közzé az első híreket, posztokat, hirdetéseket a könyv érkezéséről. A várakozásainkat messze felülmúló volt az érdeklődés. özönlöttek az előrendelések, nehezen győztünk mindenkinek válaszolni. Volt is káosz belőle, mert az utolsó pillanatban lett kész karácsony előtt, kollégánk még Szenteste is könyveket szállított ki, hogy ne maradjanak ajándék nélkül a rajongók.


Ranga László igazi nagy bajnok volt, aki fiainak adta tovább a stafétát. Ők pedig bebizonyították, hogy nem esett messze az alma a fájától. Így nekik is méltán van helyük ebben a könyvsorozatban. Kálmán már a 2010-es évek második felében elkezdte felvenni velük a riportokat, megmutatta nekünk, és kérdés se férhetett hozzá, ki(k)ről készüljön könyv. Mind ifj. Ranga László, mind Ranga Péter nagyon gyors pilóták, akik mesélnek arról, hogy milyen volt a híres édesapával felnőni, hogyan építették a karrierjüket addig, hogy Péter többszörös futamgyőztes lett, aki igazi murvaspecialista. Ez a könyvünk nagyon gyorsan kész lett, hiszen a fiúk Pécsiek, és készséggel álltak a riportok elébe. A könyvbe a teljesség igénye mellet a 2000-ben megjelent Ranga László riportkönyvet is beemeltük.


Hosszabb szünet következett, mely nem volt mentes a belső súrlódásoktól sem, mely időben benne volt az is, hogy megszűnik a Yello Media. Végül talpra álltunk, és nem volt kétséges, hogy milyen könyvet szeretnénk kiadni. Az ember nem felejti el a gyökereit, a példaképeit, és hogy kik miatt állt a pályák mellett, vagy kik miatt barkácsolt össze először versenyautót, kezdte meg a ralis pályafutását. Többször is kértünk benneteket, hogy töltsétek ki kérdőívünket, amelyből merítettük az ötletet, hogy a régi nagyokról, bajnokokról, és közönségkedvencekről írjunk. Fő iránymutatónk Kálmán legendás könyve a 130 méter zuhanás volt. Valamint kértétek, hogy az eredeti kis méretben készítsünk könyvet, ez most ilyen lett. Kálmán 12+1 szereplőt szólaltat meg ebben a könyvben, a +1 Pór Gábor, aki annak a kornak az egyik legnagyobb hírnöke a közösségi médiákban.



Eddigi utolsó könyvünk újra egy nagy bajnokról szól. ifj Tóth János, vagy ahogy mindenki ismeri Janika, pályafutását bemutató könyv. Nem ment könnyen, hiszen Kálmán már húsz éve szeretett volna könyvet róla, azonban Janika mindig ellenállt. 2023 tavaszán aztán megtört a jég, igent mondott a felkérésre. A könyv nehezen született meg, végül egy szerzőtárs Kovács Gábor Tamás, alias KGT segített lezárni. Janika könyvében egy kiteljesedett pályafutást követhetünk nyomon, hiszen a versenyzői génekkel rendelkező vad ifjoncból az évek során hétszeres abszolút Magyar bajnok lett, több mint 50 versenyt nyerve ez idő alatt. Az ő könyve igazi inspiráció lehet a pályafutásukat kezdő, vagy fejleszteni vágyó versenyzőknek, hiszen Janika megosztja gyorsaságának a titkát, és mesél arról is, hogy hogyan válhat valaki jó versenyzővé.
És végül, akiknek köszönettel tartozunk.
Makai Gergely a világ egyik legjobb Rallye fotósa, Csatlós Norbi, aki önzetlenül adta át a legprofibb képeket, Keleti Pityuka, aki rengeteget segített nekünk, mind bemutatókon moderátorként, mind millió hasznos infóval, adattal támogatott. Dudás Endre DuEn, aki a legnagyobb magyar rali oldal alapítója(www.duen.hu), aki rengeteg képpel járult hozzá a könyveinkhez, Takács Krisztián a TK Holding ügyvezetője, aki nélkül biztosan nem lett volna Yello Media, Pór Gábor, aki ugyancsak számolatlanul küldte a képeket, Gál András, akinek köszönjük a Ferjáncz-Csapat könyvet, Kovács Gábor Tamás (KGT) akinek köszönjük a Janika könyvet, és végül, de nem utolsósorban köszönjük a Nagy Béla Program támogatását, és még sokan mások, akiket nem írtunk ki, de ugyanolyan fontos segítséget adtak…